Elektroninės parduotuvės tampa vis populiaresnės, nes vis daugiau žmonių renkasi apsipirkimą internetu. Elektroninės parduotuvės kūrimas reikalauja planavimo, tyrimų ir pasiruošimo. Tačiau, turint tinkamų žinių ir išteklių, galima sukurti sėkmingą e. parduotuvę. Šiame straipsnyje aprašysime žingsnius, kurių reikia norint sukurti e. parduotuvę nuo pradžios iki pabaigos.
Tyrimai ir planavimas
Pirmasis žingsnis kuriant e. parduotuvę yra tyrimas ir planavimas. Svarbu nustatyti, kokius produktus norite pardavinėti, kas yra jūsų tikslinė rinka, kaip nustatysite produktų kainas, kokius mokėjimo būdus priimsite ir pan. Taip pat svarbu apsvarstyti techninius elektroninės parduotuvės kūrimo aspektus, pavyzdžiui, prieglobos reikalavimus ir svetainės funkcionalumą / dizainą.
Renkantis produktus, kuriuos norite parduoti savo elektroninėje parduotuvėje, svarbu pasirinkti tokius, kurie būtų aktualūs jūsų tikslinei auditorijai; tokius, kuriuos jie norėtų įsigyti. Atlikite konkuruojančių parduotuvių tyrimą ir nustatykite sritis, kuriose rinkoje gali būti spragų, kurias galėtumėte užpildyti savo produktais ar paslaugomis.
Pasirinkus produktus ar paslaugas, kurias norite siūlyti, metas nustatyti jų kainodaros strategiją; atsižvelkite į tokius dalykus, kaip gamybos ir medžiagų sąnaudos, konkurentų siūlomos panašių produktų ir (arba) paslaugų kainos kitose interneto ar ne interneto rinkose ir t. t., taip pat į galimas nuolaidas ar pasiūlymus, kuriuos vėliau galbūt norėsite naudoti kaip rinkodaros strategijos dalį. Šiuo metu taip pat pravartu pagalvoti apie visas papildomas išlaidas, susijusias su siuntimu, pakavimu, pristatymu ir t. t., kad jas būtų galima įtraukti į produkto (-ų) kainą.
Dabar, kai jau atlikote pakankamai kainų strategijos tyrimų ir maždaug žinote, kiek pinigų jums galėtų atnešti kiekvienas pardavimas, ši informacija yra labai svarbi priimant sprendimą dėl mokėjimų apdorojimo sprendimų, į kuriuos taip pat kreipsime dėmesį toliau.
Mokėjimų apdorojimo sprendimai
Mokėjimų apdorojimo sprendimo pasirinkimas jūsų e. parduotuvei yra vienas svarbiausių sprendimų steigiant parduotuvę internete – prieš klientams pradedant pirkti iš jūsų svetainės įsitikinkite, kad ji yra saugi! Renkantis apdorojimo paslaugų teikėją svarbu užtikrinti jo sprendimų ir kitų paslaugų teikėjų, pavyzdžiui, bankų / mokėjimo vartų / kt. siūlomų sprendimų suderinamumą. Be to, apsvarstykite tokius veiksnius, kaip mokesčiai (įskaitant sandorių mokesčius) už naudojimąsi jų paslaugomis; siūlomos saugumo funkcijos; ar klientai gali atsiskaityti keliomis valiutomis per juos; klientų aptarnavimo prieinamumas, jei reikia; lankstumo ir masteliavimo galimybės – visą šią informaciją reikia ištirti prieš įsipareigojant sau (ir savo klientams) ilgam laikui!
Prieglobos reikalavimai ir svetainės sąranka
Vienas iš tolesnių žingsnių kuriant e. parduotuvę – rasti prieglobos sprendimus, atitinkančius išteklių poreikius (konkrečiai serverio pajėgumus), kuriuos lemia anksčiau pasirinkta platforma ir programinė įranga, t. y.: „WordPress” ir „WooCommerce” deriniui gali reikėti kitokių prieglobos reikalavimų nei „Magento” ir „OpenCart” deriniui ir pan. Užtikrinkite ir pakankamą duomenų srauto pralaidumą – niekam nepatinka lėtas krovimo laikas! Yra daugybė galimybių, pradedant bendrais prieglobos paketais ir baigiant dedikuotų serverių sprendimais, todėl prieš ką nors čia pasirašydami būtinai ištirkite visas galimas galimybes!
Sukūrus prieglobą, reikia apsvarstyti svetainės dizainą – ar jį reikia kurti nuo nulio? Jei taip, tuomet reikalingi tam tikri žiniatinklio kūrimo įgūdžiai, tačiau, laimei, dabar daugelyje platformų yra daugybė šablonų, kurie padeda greitai ir efektyviai išspręsti daugumą estetinių problemų – jei įmanoma, pasinaudokite jais!
Parduotuvės sukūrimas ir produktų prijungimas
Dabar jūsų svetainė tinkamai sukurta, visas turinys perkeltas iš duomenų bazių / vietinių saugyklų ir t. t. Dabar laikas atkreipti dėmesį į visų produktų sujungimą – reikia susieti vaizdus, pridėti aprašymus, nustatyti kainas ir t. t.. Be to, šiame etape taip pat reikėtų sukonfigūruoti visus papildomus nustatymus, susijusius su mokesčių tarifais ir pristatymo mokesčiais – nors daugelis platformų leidžia pakeitimus vėliau, vis tiek gera praktika yra viską iš anksto tinkamai apibrėžti iš pirmo karto!
Galiausiai, atlikus visus nustatymus, visada pravartu dukart patikrinti visas sistemos konfigūracijos parinktis (įskaitant paskyros nustatymus!), tada paskutinį kartą peržiūrėti visą svetainę ir įsitikinti, kad viskas atrodo gerai, prieš oficialiai atidarant skaitmeninės parduotuvės duris, t. y.: paleidžiant gyvai galutinę versiją, paruoštą viešam naudojimui!