Rinkos tyrimai: jų nauda ir kaip juos atlikti

Rinkos tyrimai – tai duomenų, susijusių su rinka, pramonės sektoriumi ar tiksline auditorija, rinkimo ir analizės procesas. Jis naudojamas siekiant įvertinti ir suprasti konkretaus produkto ar paslaugos potencialą, kad būtų galima priimti pagrįstus sprendimus. Rinkos tyrimai gali būti atliekami naudojant pirminius arba antrinius duomenų šaltinius, taikant kokybinius ir kiekybinius metodus.

Kas yra rinkos tyrimai?

Rinkos tyrimai yra svarbi bet kokios verslo įmonės dalis, nes jie padeda nustatyti, ar yra paklausa produktui arba paslaugai, kurią norite pradėti teikti. Jis taip pat suteikia informacijos apie konkurencinę aplinką, kad įmonės galėtų tinkamai išdėstyti savo pasiūlymus konkurentų atžvilgiu. Be to, jis padeda parengti strategiją, kaip geriausiai pasiekti ir aptarnauti tikslinius klientus, kad būtų maksimaliai padidinta rinkos dalis ir pelningumas.

Rinkos tyrimų nauda

Rinkos tyrimų nauda yra labai didelė, tačiau keletas pagrindinių privalumų yra šie:

  • įžvalgos apie klientų poreikius ir lūkesčius
  • galimybių rinkoje nustatymas
  • klientų pasitenkinimo dabartiniais produktais ar paslaugomis įvertinimas
  • Veiksmingų rinkodaros planų rengimas, remiantis supratimu, kas kelia atgarsį tarp klientų.
  • įvertinti riziką, susijusią su naujų produktų ar paslaugų įvedimu į rinką
  • Suprasti, kokią poziciją užima konkurentai, palyginti su įmonės pasiūlymais. Pirminiai ir antriniai duomenų šaltiniai

Atliekant rinkos tyrimus svarbu peržiūrėti pirminius ir antrinius duomenų šaltinius. Pirminiai šaltiniai yra tie, kurie renkami tiesiogiai iš klientų ar kitų suinteresuotųjų šalių, pavyzdžiui, apklausos ir interviu, o antriniai šaltiniai yra susiję su esamomis duomenų bazėmis, pavyzdžiui, pramonės ataskaitomis ar vyriausybės statistiniais duomenimis.

Kokybiniai ir kiekybiniai metodai

Nagrinėdami pirminius duomenų šaltinius, tyrėjai gali taikyti kokybinius (pvz., tikslinių grupių) arba kiekybinius (pvz., apklausų) metodus. Kokybiniai metodai paprastai apima nedidelį skaičių dalyvių, kurie pateikia išsamesnę informaciją apie tokias temas kaip nuomonės, pageidavimai, patirtis, motyvacija ir pan. Kiekybiniai metodai apima didesnes imtis, kurios pateikia skaitmeninius duomenis apie tokias temas kaip demografija, pirkimo įpročiai ir pan. Abiejų tipų metodai turi savo stipriųjų ir silpnųjų pusių, kurias reikėtų atidžiai įvertinti prieš nusprendžiant, kuris metodas būtų tinkamiausias atsakyti į konkretų tyrėjo ir (arba) verslo savininko pateiktą klausimą.

Rinkos tyrimų atlikimo žingsniai

Norint atlikti veiksmingą rinkos tyrimą, reikia atlikti tam tikrus veiksmus:

Prieš pradėdami bet kokio tipo tyrimo projektą, turite aiškiai apibrėžti savo tikslus, kad žinotumėte, į kokius klausimus reikia atsakyti ir kaip bus vertinami rezultatai, palyginti su pradžioje nustatytu tikslu.

2) Nustatykite duomenų šaltinius ir metodus – Apibrėžę savo tikslą (-us), nustatykite galimus duomenų šaltinius, kurie galėtų padėti atsakyti į šiuos klausimus, taip pat metodus, kurie būtų tinkamiausi šiems duomenims rinkti (kokybiniai ar kiekybiniai).

3) Rinkti ir analizuoti duomenis – nustačius tinkamus duomenų šaltinius, pradėkite rinkti atitinkamus duomenis, atlikdami apklausas / interviu / stebėjimus ir pan. Tuomet, gavę visus reikiamus atsakymus, išanalizuokite šią informaciją, kad iš jų gautumėte reikšmingas išvadas, kurios padėtų informuoti apie tolesnius sprendimų priėmimo procesus.

4) Ataskaita ir rezultatų perdavimas – paskutinis sėkmingo rinkos tyrimo etapas – aiškiai pateikti išvadas, kad suinteresuotųjų šalių supratimas būtų suderintas su bet kokiais šios iniciatyvos veiksmais (t. y. siūlomų produktų ir (arba) paslaugų pakeitimais). Ataskaitoje turėtų būti pateikta informacija apie kiekvieną proceso etapą, įskaitant pradiniuose etapuose iškeltus tikslus iki baigiamųjų pastabų, kad visi suprastų, kaip buvo priimti sprendimai visos šios kelionės metu.

Atlikdamos pirmiau nurodytus veiksmus, visų dydžių įmonės ir organizacijos gali gauti vertingų žinių apie savo atitinkamas rinkas ir taip priimti geriau pagrįstus sprendimus, kai rengia arba keičia savo produktų ir (arba) paslaugų pasiūlą. Tokios žinios yra neįkainojamos šiandienos konkurencingose rinkose.